Co słychać w Radzie Osiedla

Opublikowano: 01.11.2015

We wrześniu odbyliśmy z naszymi emerytami, kilkoma osobami z "Monaru" oraz Pogotowia Społecznego wycieczkę całodniową (05.09 oraz 10.09.2015). Zwiedzaliśmy Pola Lednickie, Lednicę, Gniezno oraz Dziekanowice. Największa chyba atrakcją tej eskapady stały się spotkania oko w oko z o. Janem Górą - Rezydentem Lednicy!

Zwiedzaliśmy również samą Lednicę, gdzie naocznie mogliśmy się przekonać jak powstawało nasze państwo. Obejrzeliśmy też Katedrę Gnieźnieńską, po drodze zjadając obiad w bardzo przyjemnej karczmie, by pełni sił i energii zwiedzić skansen w Dziekanowicach!

Powróciliśmy zmęczeni, lecz chyba zadowoleni; zresztą - zapytajcie uczestników wyjazdu o wrażenia…

17.09 w szkole Podstawowej nr 55 odbyliśmy spotkanie z mieszkańcami. O spotkaniu wspomniano w osobnym artykule.

03.10 odbył się już drugi Rajd rowerowy szlakiem historii naszej okolicy; cieszył się, tak jak poprzedni, powodzeniem (było nas ok. 40 osób). Połowę uczestników stanowiła młodzież i to bardzo cieszy, gdyż utarło się moim zdaniem mylne przekonanie, że młodzi ludzi wcale nie interesują się przeszłością. Nasza impreza temu zaprzecza!

Tym razem zagłębialiśmy się w przeszłość Kobylepola, Malty, Komandorii i rodu Mycielskich.

Udowodniliśmy, że można połączyć przyjemne z pożytecznym, podziwiając z siodełka roweru uroki naszej okolicy i jednocześnie poznając jej historię. Rajd zakończyliśmy na tzw. Polanie Mycielskich, gdzie Pani Dotka swoimi opowieściami tak zainteresowała najmłodszych uczestników, że otoczyli ją wianuszkiem i pytaniom nie było końca.

Rajd zakończyliśmy tradycyjnie ogniskiem i pieczeniem kiełbasek. Wiosną ruszamy ponownie, zapraszamy tych, którzy jeszcze z nami nie jeździli!

Ze spraw dotyczących naszego osiedla najbardziej obecnie zależy nam na budowie placu zabaw w Kobylepolu. Powstaje obecnie plac na Zielińcu i cieszy się wśród najmłodszych mieszkańców tej enklawy sporym zainteresowaniem. Niestety - sprawy gruntowe komplikują wiele naszych działań.

Wysłaliśmy zapytanie do Zieleni Miejskiej, a jednocześnie obecny na spotkaniu z Mieszkańcami radny Marek Sternalski zapewniał nas i mieszkańców, iż zapewni nam środki (z budżetu miasta) na realizację tej upragnionej inwestycji… tylko która z jednostek miejskich zgłosi chęć współpracy?

Będąc przy Kobylepolu należy jeszcze wspomnieć, iż w przyszłym roku przystąpimy do budowy przystanku (mamy już zgody odpowiednich jednostek) autobusowego Kobylepole w stronę miasta.

Ruszamy też z inwestycjami na Darzyborze. Osiedle Socjalne zyska wreszcie normalny chodnik i osoby na wózkach dojadą na przystanek. Trzeba w tym miejscu wspomnieć o przystanku "Darzybór", gdyż z tego właśnie miejsca ruszała wyprawa na pokaz schroniska w Berlinie. (Rada Osiedla nie uczestniczyła w tym wyjeździe, a do sprawy tej odniosę się w kolejnym wydaniu miesięcznika). Mniemam, iż Radni Miejscy przekonali się naocznie o stanie tego przystanku, a właściwie jego braku. Gwoli informacji - z miejsca tego korzystają osoby na wózkach inwalidzkich i brak prawidłowych gabarytów uniemożliwia opuszczenie w pełni platformy dla niepełnosprawnych przez autobusy przewoźnika (MPK). Liczę, że otrzymamy wsparcie z budżetu miasta na dostosowanie w/w dla wszystkich pasażerów!

Sporo uwagi zaczynamy też poświęcać ulicy Żelaznej,a to ze względu na stan w jakim się ona znajduje (przeznaczyliśmy w przyszłorocznym budżecie środki na wykonanie projektu remontu lub przebudowy tejże). O sporym nieszczęściu mogą mówić mieszkańcy wejścia nr 9. Spłonął strych, a ich mieszkania zostały zalane strumieniami wody. Trwają obecnie prace remontowe i jest szansa, że święta spędza w swych odnowionych mieszkaniach.

Pragnę z tego miejsca podziękować strażakom, gdyż sprawna akcja zapobiegła rozprzestrzenieniu się ognia na całą ulicę. Okazuje się, iż korzystali oni (9 zastępów) z jednego tylko hydrantu i to… wcale nie z Żelaznej, gdyż tutaj ich nie ma, nie ma na całej ulicy!

Podziękowania należą się też Księdzu Proboszczowi Dominikowi Kużajowi za zainicjowana kwestę na rzecz pogorzelców - i mieszkańcom za hojność .

22.10 odbyło się też spotkanie w Urzędzie Miasta (Sala Biała) w sprawie Planu transportowego dla Zielińca. Z naszej strony, oprócz mojej osoby, obecny był również Zarząd Rady Osiedla; ze strony miasta - przedstawiciele ZDM, architekt oraz Wiceprezydent Maciej Wudarski. Obecni byli również mieszkańcy Zielińca. Obszerniejsza relacja niebawem na naszej stronie internetowej (www.antoninek-zieliniec-kobylepole).

A co nas czeka w listopadzie ?

W dniu 19.11 na godzinę 19.00 zapraszamy do Kościoła w Antoninku. Wespół z agencją artystyczną L’arte, uczniami Gimnazjum nr 22 i harcerzami z SP 87 zostanie wystawiona Wieczornica Patriotyczna. W jej ramach jeszcze w październiku młodzież z naszych szkół (GM 22, SP 55) uda się do Teatru w Gnieźnie (pisząc tę informację będziemy już po wyjeździe, ale wrażenia pozostaną).

Ważne!

Drodzy mieszkańcy! Przy tablicach informacyjnych Rady Osiedla zostały zamontowane brązowe skrzynki pocztowe. Służą do korespondencji z nami. Prosimy, aby sprawy nurtujące was, a może pomysły na nasze osiedle dotarły tą drogą do naszej rady. Aby umożliwić odpowiedź proszę, by w listach tych pozostawiać adres zwrotny (może być telefon lub e-mail).